Thursday, February 26, 2015

Sahabat dunia akhirat :)

You're... My Friend, my companion, through good times and bad my friend, my buddy, through happy and sad, beside me you stand, beside me you walk, you're there to listen, you're there to talk, with happiness, with smiles, with pain and tears, I know you'll be there, throughout the years! KAWAN, SAHABAT, TEMAN, BFF, FRIEND, AMICUS.Dalam dunia yang telah Allah S.W.T pinjamkan kepada kita,pastinya kita akan merasai pelbagai pahit dan manis sewaktu bersahabat atau menjalinkan persahabatan dengan orang lain.Sahabat memang senang dicari. Sekali kita berkenalan ianya akan kekal selamanya tapi untuk memperoleh SAHABAT SEJATI memang susah nak cari. Ianya ibarat mencari sebutir mutiara yang ada didalam tiram.Tak semua tiram akan menghasilkan mutiara :)
Jika kita telah menjumpai sahabat sejati kita adalah dia yang selalu ada bersama kita tidak kira ketika kita susah mahupun kita dalam keadaan senang.Itulah yang dinamakan sahabat sejati. Yezza, balqis dah temui sabahat sejati itu sejak balqis form 4. Perhubungan kami bahkan bukan sahaja sebagai sahabat tapi lebih dari itu dah mcm adik beradik. Suka duka kami bersama, hubungan yang terjalin lebih dari 3tahun antara balqis, azura, salma, puteri, aziemah, maghfirah dan piqah. Mereka la sahabat, teman, dan segala – galanya bagi balqis. Masing-masing mmg dah kenal dan tahu sangat dengan sikap antara satu sama lain.
Bagi yang kata hidup berkawan ni xpenting pun tu, bagi balqis no okay! Susah sangat nak jumpa sahabat yang memahami kita, menjadi cermin dalam hidup kita zaman sekarang ni.Baik buruk diri sendiri kita takkkan nampak tapi sahabat yang sayang pada kita, sentiasa akan tegur salah dan silap kita. Balqis jenis tak suka kawan-kawan yang always memuji kita melambong – lambong. Sebab... Entah betul ke tak dia puji, lama – lama kerja kita perasan je yang diri kita perfect, walhal hampeh! “Seandainya engkau bertemu seorang kawan yang sanggup bersusah atas nama kesetiaan, mendahulukan atas nama kebajikan, menyimpan keaibanmu atas nama kejujuran, menegur kelemahanmu atas nama kebaikan, memendam rasa terkilan demi menjaga perasaan, ketahuilah bahawa dia bukanlah seorang kawan tetapi seorang saudara & sahabat sejati yang sukar di cari ganti…”
ALLAH SWT aturkn antara kita 1 pertemuan ditetapkn 2 hati. Dalam 2 hati diberikn 3 rasa : SAYANG, KASIH & KASIHAN. Dalam 3 rasa itu dselitkn 4 tujuan: BERKENALAN, BERTEMAN, BERKAWAN, & BERSAMA. Dalam 4 prkara itu tersembunyi 5 perkataan, iaitu:TEMAN BAIK SELALU DI SISI. Dalam 5 prkataan itu trsmbunyi 6 impian iaitu :SAYANG,KEKAL,SETIA,MNGERTI,MENGHARGAI,& MENGINGATI. Dalam 6 impian itu trsimpul 7 huruf keramat iaitu :“SAHABAT”. P/S : Jika sahabatmu melukakan hati, lukislah di awan agar ia cepat berlalu pergi. Jika dia membuat kebaikan, pahatlah di atas batu agar ia kekal sepanjang kehidupan.
terima kasih daun keladi ;) ada masa, singgah lagi, kayy